پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان وابسته به گروه مالی گردشگری در حال حاضریکی از بزرگترین سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در زنجیره فولاد را اجرایی کرده وهم اکنون طرح‌های زیادی با ارزش میلیون‌ها دلار در دست اجرا دارد و بر مبنای سیاست‌های مدیریتی چشم انداز افزایش تولید، صادرات و اشتغال با تکیه بر بهره وری را ترسیم کرده است.
کد خبر: ۶۷۰۹۰

تیتر 20- هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان سال 1390 با هدف سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن کشور تاسیس شده و هم اکنون در بخش اکتشاف، استخراج و فراوری مواد معدنی فلزی و غیرفلزی، انجام خدمات مهندسی در امور معادن و صنایع معدنی، خرید و فروش مواد معدنی، مشارکت در راه اندازی و بهره برداری از معادن و سرمایه گذاری در حوزۀ صنعت و معدن فعال است.


این هلدینگ به صورت مستقیم یا به واسطه 8 شرکت زیرمجموعه در حال حاضر، علاوه بر بهره برداری از معادن، در حال تأمین خوراک پایدار زنجیرۀ فولاد با انجام عملیات اکتشاف؛ ایجاد کارخانۀ تولید کنسانتر، گندله و ... است.


برای نمونه پروژه هایی همچون احداث کارخانه فرآوری سنگ آهن به ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال، احداث واحد گندله سازی به ظرفیت 2.5 میلیون تن، احداث واحد احیا مستقیم به ظرفیت 800 هزار تن آهن اسفنجی، راه اندازی خط تولید میلگرد و کلاف، واحد ذوب و ریخته گری تختال و نورد گرم ورق به ظرفیت سالانه 1.5 میلیون تن، احداث کارخانه تأمین آب و مدیریت پساب، نیروگاه به ظرفیت 16 مگاوات، احداث هتل و مجموعه گردشگری بافت و... در دست اقدام دارد.


این موضوع نشان دهنده نقش مهم این هلدینگ دراشتغالزایی، تامین مواد اولیه مورد نیازصنایع بوده و چشم انداز بلندمدت این هلدینگ ورود به صنایع پایین دستی فولاد و در نهایت کمک به صادرات و ارزآوری کشور است.


اشتغال‌زایی مستقیم وغیرمستقیم هلدینگ گسترش صنایع ومعادن ماهان بیش از ۱۵ هزار نفر است و با توجه به اینکه این هلدینگ اولویت خود را برتکمیل زنجیره تولید فولاد متمرکز کرده و در کنار آن طرح‌هایی در حوزه توسعه معادن و فرآوری سایرعناصر نظیر روی و مس و... را به ارزش یک میلیون یورو دنبال می‌کند، پیش بینی می شود سطح اشتغالزایی این هلدینگ بعد از بهره برداری از پروژه ها رشد قابل توجهی داشته باشد.


همچنین از طریق مشارکت با سایر سرمایه‌گذاران و استفاده از ابزارهای متنوع در تامین مالی پروژه‌ها اجرای طرح ها با سرعت قابل قبولی در این هلدینگ دنبال می شود. درهمین راستا به منظورساماندهی و نظارت بر اجرا و پیشرفت پروژه‌های هلدینگ ماهان، استقرار واحد PMO عملیاتی شده و فرایندها و دستورالعمل‌های مرتبط تهیه و همچنین داشبورد پروژه‌ها طراحی و مستقر شده اند.


این هلدینگ طبق برنامه ریزی ها در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۰ میلیون تن محصولات معدنی و فولادی تولید خواهد کرد، اما این آغاز راه است و درآینده نه چندان دور به یکی از بزرگترین هلدینگ های حوزه صنعت و معدن تبدیل خواهد شد، چراکه اقدامات مختلفی برای ایجاد زیرساخت مورد نیاز پروژه‌ها در حال انجام است.


برای نمونه با راه اندازی طرح جامع انرژی و طرح جامع حمل و نقل دیگر واحدهای تولیدی زیرمجموعه این شرکت بدون هیچگونه مشکلی می تواند به راحتی با بزرگترین شرکت های داخلی و خارجی رقابت کنند، زیرا رویکرد مدیریت این شرکت تولید با حداکثر بهره وری و رقابت پذیری است تا بتواند ارزش افزوده خوبی برای کشور و سهامداران و ... به همراه داشته باشند و با بهره‌گیری از فناوری های روز و استفاده از نیروی انسانی متخصص به یکی از ۱۰ شرکت برتر در حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه معادن و صنایع معدنی کشور تا ۵ سال آینده تبدیل شود.


از آنجایی که هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان پتانسیل بالایی در برخورداری از زنجیره کامل فولاد دارد و در سال جاری افزایش چند برابری تولید در هر یک از شرکت های تابعه را محقق کرده و همچنین بزرگترین حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشور در حوزه فولاد را در دستور کار خود دارد، در این راستا به دنبال جذب سرمایه های کلان از طریق ابزارهای نوین مالی است به طوری که در یک سال گذشته برنامه های توسعه و تامین مالی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی از طریق ابزارهای نوین مالی را پیش برد و و همچنین در راستای مردمی کردن سرمایه گذاری ها عرضه سهام شرکت‌های زیر مجموعه نیز در دستور کار شرکت قرار دارد و فرآیند‌های مقدماتی ورود عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه در بازار سرمایه به انجام رسیده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز